Branding

In most common sense Branding is the process of creation, development and managing the brand. More precisely branding could be defined as a creation of unique name and image for a product in the consumers' mind. Mainly it's carrying out through brand identity design, packaging design and advertising campaigns on a consistent base.

Thr main goal of branding is to establish a significant and easily differentiated presence in the market and to attract and retain loyal customers.

Branding
Branding
Branding
Branding
Branding
Branding

Key branding stages

Market research as branding economic basis is an essential stage and a start point for any further work within branding.

Selection of priority positioning strategy — determination of positioning strategy sets a direction for the development of the future visual-communicative brand strategy, defines the key values of the brand for the end-users.

Development of brand name (naming) and its registration in Patent and Trademark Agency of Russia. A unique name and its legal protection create a comfortable environment for brand promotion in the long-term perspective.

Logo development is one of the key branding stages that determine the basis of the future strategy of brand visual communications.

Development of brand corporate identity as an integral stage of branding allows providing unity and the ultimate presence of the brand.

Packaging design is an essential stage of commercial branding which helps to create a brand image within a market, distinguish it from the competitors and spark sales.

Brand guideline development. A brand guideline is a unified document which combines branding work results. It includes theoretical brand aspects (philosophy, positioning) and practical recommendations on how to use its visual attributes.

Interior design is another branding stage which helps to create a unique brand environment, reflect its inner essence and key values as well as to bring end-users loyalty.

Branding Cost

Each brand is unique. Branding has no standard solutions that can be implemented for different projects and brands. Every solution is unique, strategically adjusted and effective only for the given project. Thus the cost of branding services is always calculated individually, depending on volumes, project peculiarities and strategic marketing targets of branding.

Другие материалы про брендинг
Создание бренда продукта или услуги
Создание бренда продукта или услуги – это формирование имиджа марки, наделённой в глазах аудитории дополнительной ценностью. Уникальные выгоды делают бренд привлекательным и способствуют продвижению даже при высокой конкуренции.
Cоздание бренда компании
Профессиональный корпоративный брендинг позволяет компании эффективно управлять своим имиджем, репутацией, лояльностью клиентов, доносить по целевых групп необходимую информацию. Он влияет на привлечение и удержание клиентов, и как следствие, на капитализацию бизнеса.
Создание бренда одежды
С каждым днем все большее число людей воплощают свою заветную мечту создать собственную марку дизайнерской одежды. Количество модных брендов стремительно растет, и каждый из них нуждается в качественном брендинге.
Создание бренда: Каким может быть бренд?
Брендинг (создание и развитие бренда) — одна из основных задач любого современного бизнеса, который намерен успешно расти и развиваться в долгосрочной перспективе. Традиционная реклама стала практически невозможной без создания сильного бренда.
Этапы разработки бренда
Стартап, создание бренда с нуля предполагает построение целостной концепции и стратегии бренда, создание убедительного визуально-коммуникативного образа. Создание нового бренда всегда проходит в несколько последовательных, взаимосвязанных этапов.
Работы по созданию брендов

Order service