1. Home
  2. Blog
  3. История нейминга

История нейминга

7093

История нейминга уходит своими корнями в XIX век, когда в связи с технологическими прорывами, развитием науки и ростом производства на рынке начало появляться все большее количество однотипной продукции. Усиление конкуренции и необходимость выделить товар среди массы подобных привели к возникновению рекламы и зачатков брендинга и нейминга. Если до этого товары и компании носили исключительно имена своих основателей (Siemens Bosch и многие другие), фамилия которых гарантировала определенное качество продукции, то с конца XIX века начали появляться другие примеры – такие названия, как Coca Cola и Juicy Fruit рассказывали уже не об основателях, а о самом продукте.

В 1900 году в свет вышла книга американца Джеймса Уолтера Томсона, в которой речь шла о таких понятиях, как брендинг и нейминг. Название в сочетании с дизайном рассматривалось им как один из факторов успешности продукта. Создание названий продуктов или компаний стало частью работы появившихся рекламных, а затем и брендинговых агентств. Агентства, специализирующиеся на нейминги, стали появляться в начале 1980-х. К этому времени интуитивный подход к разработке названий постепенно уступил место профессиональному, предполагающему нейминг с учетом маркетинга, брендинга, лингвистики, филологии и психологии.

    article.copyrightText

    Вас может заинтересовать

    We are always here
    to advise you

    A strong and efficient brand is a key to your business success. Powerful brand will help your company or product to develop successfully and thrive even in a highly competitive market. The cost of brand development is calculated individually according to the work load required.

    1. Contact information:

    2. Select required sections:

    Brand Naming
    Brand positioning
    Branding
    Rebranding, restyling
    Logo design
    Brand Identity
    Brand guideline
    Catalog Design
    Packaging design
    Label design
    Professional photo
    Interior design
    Retail branding
    Web site development
    Brand Strategy
    Ads design
    By clicking on the button
    I agree to the processing of personal data
    © 2004–2024 — Branding agency BrandExpert Freedom Island
    • Sitemap
    • In accordance with the provisions of paragraph 1 of Article 1229 of the Civil Code of the Russian Federation, the exclusive rights to all materials posted on the site www.os-design.ru, belong to their copyright holders. The use of the materials posted on the site is possible only with the written consent of the copyright holder. Any illegal use of these materials by third parties and / or organizations, namely, copying, quoting, posting on other sites without the official permission of the copyright holders, entails liability provided for by the current legislation of the Russian Federation on the protection of exclusive rights.

      This site is protected by reCAPTCHA and the GooglePrivacy Policy andTerms of Service apply.